Chapter one - You Don't Care?

”Härmed avslutar jag rättegången, Mariah Sweeny är nu dömd till livstid fängelse för mordet på Klara Sweeny den 10 April 2012!” Ropar domaren i högtalarna och slår med klubban på bänken. Genast reser sig alla upp och börjar pladdra med sina papper.
Dörrarna öppnas och en hoper av journalister strömmar in mot domarna och andra som jobbar här inne.
De flesta som varit inne i den kväva rättsalen går för att få luft men själv sitter jag kvar. I ett hörn av rummet sitter hon, Mariah Sweeny, kvinnan som alltid varit min perfekta moster, kvinnan som har allt. Kvinnan som alltid brytt sig om mig och min syster när vi behövt henne som mest, kvinnan som bara funnits där och stöttat. Allt de försvann för bara nio månader sen när hon tog livet på min lillasyster under deras korta resa till Sverige. Nu är hon bara en äcklig gammal tant som nu ska bo innanför ett galler resten av hennes liv.
 
”Hur gick det?” Frågar mamma när jag kliver in genom den svarta träporten en halvtimme senare. Som vanligt har hon en cigarett i munnen. Sen pappa stack för ett och ett halvt
år sen har mamma alltid varit såhär när man kom hem. Jag vet att hon bryr sig om att Klara har dött och att hon är jätteledsen för det men hon visar det inte. Därför har hon heller inte brytt sig om att gå på rättegångarna utan tvingat mig att gå iväg.
”Sweeny sattes i fängelse.” Säger jag kort och sparkar av mig de svarta skinnstövlarna.
”Gjorde hon? Hur länge?” Frågar hon och tog ett djupt bloss innan hon blåser ut all rök på mig. Jag får en kraftig hostattack innan jag svarar.
”Som att du bryr dig.” Jag börjar gå upp för trappan.
”Hon är min syster, dessutom har hon dödat min dotter, berätta nu!” Säger mamma argt.
”Du skiter i alla rättegångar, du säger att du inte vill veta! När jag sen kommer hem ska du genast veta allting! Vet du hur trött jag har blivit på det mamma? Du får ta och ta reda på det själv!” Svarar jag argt och springer upp på mitt rum.
 
Jag slänger mig på sängen och tar tag i min mobil som väntat hemma under rättegången. Jag trycker på mittenknappen och skärmen började lysa. Ett leende sprids på läpparna. Ett nytt sms från Zayn Malik. Min allra bästa vän. Vi har känt varandra sen vi föddes. Vi har alltid bott grannar och våra mammor var bästisar. Mamma ville att jag skulle bli bästis med Zayns yngre syster och hatade mig för att jag bara var med Zayn. Därför fick vi smyga med att vi var bästisar och lekte agenter ibland.
För två år sen sökte han till X-factor och kom med i det där bandet One Direction. Vi tappade kontakten och har inte träffats sen dess.
'Jag är i stan, lust att träffas Alli? :) /Zayn' Läser jag. Mitt riktiga namn är Alicia. Alica Sweeny. men Zayn har alltid kallat mig Alli, nu för tiden har det kanske börjat bli en aning töntigt men jag orkar inte bry mig.
'Absolut, kommer till dig om 10 :) /Alli'.
Jag reser mig sakta upp från sängen och går ner.
 
Jag tar på mig mina svarta converse och en skinnjacka
.”Jag går ut en stund.” Säger jag och går ut, utan att vänta på svar.

 Wooahh! Kapitel 1 ute! Jag vet att det inte är världens längsta, det skulle egentligen ha varit en del av prologen, ett inledningsdel bara men jag gjorde det till ett kapitel istället! Hihi.
Vad tycker ni? Kommentera, kommentera, kommentera! Vi kör +10 för ett nytt imorgon, anars kommer det på lördag! Kram!!


Kommentarer
~ L I N N ~

Kul att du är med & tävlar om veckans blogg, lycka till! :-D

2012-08-09 @ 18:54:10
URL: http://linnhahne.blogg.se
Josse - Ägare av novellbloggen FBB

Bra ! När kommer nästa? Pussokram♥

2012-08-09 @ 20:03:15
URL: http://foreverbbieber.blogg.se
Isabell

Jättebra! =)

2012-08-09 @ 20:22:22
Jasmin - The dream of being famous!

Jätte fin blogg! Vad ska du hitta på idag? :)
Säg gärna vad du tycker om mitt "åsikter och tankar" inlägg jag precis skrivit, har jag rätt eller fel? http://jaasses.webblogg.se/2012/august/alla-barn-ar-inte-troga.html#comment (direkt länk)
-
Skulle vart schysst om du svarade på min blogg så jag ser svaret. (Det med den nya blogg.se designen)

2012-08-11 @ 18:17:52
URL: http://jaasses.webblogg.se
ayya

jättebra mer ikväll

2012-08-12 @ 17:40:35
~ L I N N ~

Vinnarna + ny omgång! :-D
-> http://linnhahne.blogg.se/2012/august/veckans-blogg-1.html#comment

2012-08-12 @ 21:07:20
URL: http://linnhahne.blogg.se
Annika

Fin blogg :)

2012-08-12 @ 21:09:47
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Isabell

När kmr nästa kapitel? =)

2012-08-13 @ 10:32:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0