Chapter three - The boys

Previosly:

Okej.” Svarar hon och lämnar mig.

Jag traskar in i köket. Jag suckar. På bordet står ett mackpaket och flingor. Som vanligt alltså. Det senaste halvåret har mamma inte lagat egen mat längre. Ibland får man en kall pizza eller något liknande men oftast är det mackor som gäller.

Matlusten försvinner lika fort som den kommit när jag ser den enormt äckliga askkoppen som står placerad bredvid mackorna. Jag vänder mig om och med en äcklad min går jag upp på mitt rum.

 


Vi kan inte vara hos mig, det vet du, mamma hatar att vi ses.' Skriver jag som svar till Zayn's sms om att vara hos mig. Idag är det lördag, dagen före Zayn's vänner kommer. Jag vet inte vad jag tycker om att han skaffat nya vänner, till och med bästa vänner. Men jag kan inte bestämma någonting, det är hans liv.

Det plingar till i mobilen och jag väcks ur mina tankar. Jag låser upp mobilen och läser smset, 'Åh, ja.. Men vi kan väl träffas på Milkshake City klockan 12? :)'. Jag höjer blicken mot den vita klockan som hänger ovanför skrivbordet, tjugo över 11 visar den. Mm, ses där :).' Svarar jag och slänger mobilen på sängen innan jag styr stegen mot badrummet där jag snabbt smetar på lite mascara och borstar igenom håret snabbt. Sen går jag tillbaka till mitt rum och sliter åt mig mobilen och en hundring från plånboken innan jag går ner och knyter på mig mina converse.

Hejdå.” Ropar jag snabbt.

Kom hem till middagen idag i alla fall!” Ropar mamma tillbaka.

Som att du skulle laga någon middag.” Mumlar jag för mig själv och börjar gå iväg mot Milkshake City.

 

Tack för en super fika.” Säger Zayn plötsligt. ”Men jag måste gå hem nu, förbereda lite för att killarna kommer, de ska ju sova hos mig.”

Justja, killarna. ”Mm” Svarar jag och tittar ner i bordet.

Men vi kan väl ses imorgon också?” Frågar han och dricker upp det sista av milkshaken.

Men killarna skulle ju komma?” Svarar jag.

Men det blir kul, de har säkert inget emot att träffa dig!” Säger han och reser sig upp. ”Jag smsar dig imorgon.” Med de orden försvinner han ut från Milkshake City och jag sitter själv kvar. Jag känner mig otroligt övergiven. Varför vet jag inte. Jag hade nyss en fika med en kille som hela världen skulle döda för att ens se på långt håll, men någonting känns annorlunda, det är inte längre Zayn och Alli. Det är Zayn och Alicia.

 

Nästa morgon vaknar jag redan halv 8, jag är riktigt pigg vilket förvånar mig, jag brukar annars vara så trött.

Jag går ner till köket där mamma sitter och läser en ett år gammal tidning. Jag smyger mig till kylskåpet och tar ett glas mjölk och börjar bre en macka så tyst jag kan för att mamma inte ska se mig och komma med någon dum kommentar.

Du tror inte jag hör dig eller sötnos?” Frågar mamma och jag suckar högt. Hon lägger ifrån sig tidningen på bordet och vänder sig mot mig.

Kalla mig inte sötnos..” Mumlar jag och brer klart mackan.

Jag har bestämt att du och jag ska vara hemma idag, ta en shoppingtur och bara umgås du och jag.” Säger hon och jag skiner upp i ett leende, det var länge sen hon sa något sånt till mig.

Verkligen?” Frågar jag med mitt fåniga leende.

Nä, tror du jag verkligen vill göra det med dig? Men du får inte gå utanför dörren idag.” Svarar hon nonchalant.

Som jag trodde, aldrig i livet att hon skulle göra något med mig.

Men.. jag hade ju planerat att hänga med några av mina kompisar idag.” Säger jag och sveper mjölken.

Och vad heter dem kompisarna då om jag får fråga?” Åh, att hon alltid ska vara så på.

Eh.. ja, du vet Em.. Emma och eh.. Jess.” Stammar jag fram och mamma höjde frågande på ögonbrynet.

Jag vet att du håller något hemligt för mig och jag ska ta reda på vad det är.” Säger hon och försvinner ut i hallen. ”Det ska jag!”

Är.. Zayn.. hemma..?” Pustar jag fram när jag två timmar senare står i öppningen till Zayns hus mittemot Waliyha, hans 5 år yngre syster.

ZAAAAYYYYYN!!!!” Ropar hon och försvinner in i vardagsrummet.

Hej!” Säger Zayn glatt när han kommer nerstudsande för trappan. Han sträcker ut armarna mot mig men drar snabbt tillbaka dem. ”Herregud, vad har hänt med dig?”

Han syftar naturligtvis på min kraftiga andning och svetten som rinner över hela min kropp.

Jo, alltså eh.. mamma blev sur på mig för att hon inte alls tror att jag är med tjejer, vilket jag inte är men jaja, och hon sa att jag fick utergångsförbud, men jag sket i det och sprang allt vad jag hade hit och ja, det var lite sve...” Jag avbryter mig själv när jag ser två nyfikna ansikten titta fram bakom Zayn. ”Eh, hej.”

Hej” Säger den ena, han har brunt kortklippt hår och helt underbara ögon.

Zayn vänder sig bakåt med ett ryck. ”Det här är Liam.” Säger han. ”Och det här är Niall.” Han pekar på den andra som har blont hår. Han ler svagt mot mig och jag besvarar det med ett leende.

Vi kanske ska gå upp?” Frågar Liam och vi andra tre nickar instämmande.

 

Uppe i Zayns rum sitter ännu två killar. En med kortklippt hår och fina blåa ögon, och den andra med brunt, lockigt hår.

Det är här Louis.” Säger Zayn och pekar på kille med kortklippt hår.

Tjena!” Säger Louis och nickar vänskapligt mot mig. Jag ler som svar och väntar på att Zayn ska berätta vem den andra killen är.

Ehum..” Harklar jag mig när Zayn inte gör det. Han tittar oförstående på mig och jag pekar diskret på killen med lockigt hår som sitter och håller på med mobilen.

Åh, justja.” Börjar Zayn. ”Harry sitter också här. Alli, det här är Harry.”

Harry tittar upp från mobilen en sekund och ler snabbt mot mig. 


Kaptel 3!

Förlåt för hur det ser ut.. men blogg.se vill inte få det att funka så ja.. förlåt.


Såg nu att det ser annorlunda ut på bloggen än det gör när jag skriver, vad bra! Det ser ut som vanligt! Haha, nu blev jag glad ! :D

Förlåt också för min superdåliga uppdatering, men jag har inte hunnit helt enkelt... Kapitel 4 kommer troligen till helgen, jag måste ta och skriva ikapp lite. Kommentera massa nu! Kram!

 



Kommentarer
Isabell

Jättebra! =)

2012-08-20 @ 20:07:47
julie

det är samma design för att vi har fått den av en tjej som ger ut gratis designer men som har ett villkor vilket är att vi ska lägga hennes namn med , och det är med. vi har t.om länk till hennes blogg. Sen så är de ju inte alls exakt samma och de vet vi båda om, vi har en helt annan bakgrund och har gjort småändringar, för de fick man göra. Sen om hon tjejen inte har skrivit att det inte är hon som har gjort designen så är de ju hennes problem men vi har absolut inte gjort någonting fel :).

2012-08-21 @ 23:01:38
URL: http://www.realonedirectionswe.blogg.se
Josse

Skitbra gumman, jag kräver nästa kapitel! ;)<3

2012-08-22 @ 17:32:40
URL: http://foreverbbieber.blogg.se
li

Hejhej!
Jag skulle bara säga att jag är med i en tävling (final faktiskt) i asos och tävlar med topbloggarna såsom vadfanskajagheta, sarah tjulander, viktor frist, vicky osv och jag behöver all hjälp jag kan få. Jag behöver så många klicka på denna länk som möjligt: (http://www.mylovebasket.com/se/redirect?catalog_id=2126466&referer=3751782&rel=link) och nu ber jag dig att posta något om det? Kan vara t.ex. i slutet av ett inlägg. Tack på förhand! :)

- jag ber om ursäkt ifall du inte gillar såna här kommentarer -

2012-08-23 @ 20:10:52
URL: http://lsafvenberg.blogg.se
Bunny

Hej hej! Tyvärr har jag inte Gimp 2.8, så jag vet faktiskt inte riktigt =) Du får väl googla och ta en sida som ser trovärdig ut :D

Kram!

2012-08-23 @ 20:46:29
URL: http://bunnys.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0