Chapter six - Louis.

 

Previosly:

Jag vänder mig om och skakar på huvudet. ”Du hade chansen.”

Jag.. jag vet..” Mumlar han och jag går några steg bakåt.

Jag har inte bara förlorat min familj, jag förlorar min bästa vän nu också.” Skriker jag mellan gråten och vänder mig om för att springa iväg. 


Zayns perspektiv

Vänta va? Förlorat familjen?

Alicia, vänta!” Ropar jag men inser ganska snart att det är lönlöst. Hon kommer inte komma tillbaka. Åh, vad du alltid ska vara stor i käften ibland Zayn. Varför kan du inte tänka lite före. Fan.

Jag går tillbaka in till hotellrummet. Det ganska sunkiga hotellrummet. Var de det enda dem har råd att boka till oss, seriöst? Jag vill bo i våra egna lägenheter, vi har ju faktiskt egna här i London. Men det hade varit någon himla vattenläcka i en av lägenheterna så dem var tvungna att sanera hela lägenhetsbyggnaden. Åh.

Jag sätter mig i soffan och tar upp mobilen ur fickan. Jag tar upp ett nytt meddelande och skriver vant in Alicias nummer. 'Vi måste prata.' skriver jag men hindrar mig från att skicka. Borde jag verkligen? Kom igen Zayn. Nu eller aldrig. Innan jag hinner fatta har mina tankar bestämt sig och jag skickar.

 

Till min förvåning får jag svar inom en minut. 'Jag vet.' står det bara.

Alicias perspektiv

'Jag vet.'. Jag svarar på Zayns sms.

Fast egentligen vet jag inte så himla mycket just nu. Jag vet att vi måste prata men om vad? För honom kanske det var helt oklart. Det här med att jag sagt att jag förlorat hela min familj. Det var till en viss del sant. Klara finns inte längre. Pappa vet jag inte vart jag är och mamma.. Jag bor ju med henne men hur mycket tröst ger hon och hur mycket finns hon hos mig när jag behöver henne på en skala?

Jag lägger ner mobilen i fickan och går vidare. Jaha, vart ska jag nu ta vägen? Det börjar bli sent. Runt 8. Det går inga bussar längre och jag har inga pengar till hotell. Jag hade ju inte direkt tänkt att detta skulle ta en hel dag.

Mobilen plingar till.

'Vill du sova hos mig?'. Naturligtvis är det Zayn. Han har troligen fått tillbaka sin smarthjärna och kommit på att jag inte har någonstans att sova inatt. Jag funderar på att inte svara. Vad ska jag skriva liksom? Att jag hatar honom och att jag inte skulle sova hos honom om jag just ätit ett kilo peppar och han var den sista flaska vatten på jorden?

'Tror du vet svaret på det.' Jag bestämmer mig tillslut för att svara.

Han svarar inte på det. Jag antar att jag gav honom en tankeställare.

Plötsligt kommer jag att tänka på allt som hänt. Jag har faktiskt förlorat hela min familj. Jag har förlorat min bästa vän. Jag börjar gråta, igen. Åh vad jag önskar att jag var någon annan stans.

Jag börjar gå igen. Vart vet jag inte. Jag bara går vart vägen leder mig.

Alice, Alice?” Någonstans hör jag en röst.

Öh.. va?” Får jag fram och öppnar sakta ögonen.

Alice, är det du?”

Jag antar det:” Svarar jag förvirrat.

Jag får tillbaka förståndet och får se vem det är. Åh nej. Louis, en av killarna som är en av Zayns kompisar.

Vad gör du här?” Frågar jag surt och reser mig upp. Jag skakar bort lite smuts från mina knän och ställer mig sedan med armarna i kors mot Louis.

Jag var på väg till hotellet med Eleanor när jag ser dig ligga och sova vid väggrenen.” Svarar han och tittar bakåt mot den silvriga bilen där Eleanor sitter i passagerar sätet.

Jaha, du kunde ju låtit mig vara?” Åh, varför låter jag sur. Det är Zayn jag är arg på inte Louis.

Woah, förlåt tjejen.” Svarar han och fortsätter. ”Jag tänkte bara att du blir kall av att sova här så jag tänkte att du kanske ville följa med mig?”

Förlåt. Det har bara hänt så mycket på senaste tiden. Det var inte meningen.”

Det är lugnt. Inget du vill berätta?” Frågar han.

Kanske senare. Inte här. Allt jag vill nu är en säng och ett stort glas kallt vatten.” Svarar jag och ler smått.

Tja, vill du följa med och sova i gästrummet hos mig? Jag antar att du inte har någon annan stans att ta vägen.”

Det vore snällt. Jag är verkligen jättetrött.”

Kom.” Säger han och börjar gå mot bilen.

Jag hoppar in och vi rullar i väg. Mot hotellet. 


Voila! Chapter six! Ett väldigt kort kapitel dock. Jag har verkligen tappat skrivlusten men känner att den börjar komma tillbaka tack och lov.

Nu fick ni Zayn's perspektiv också, kände att det behövdes. Kommentera mycket nu så jag verkliegn får tillbaka skrivlusten ordentligt! Puss.



Kommentarer
Bunny

Hej hej! Tack så jättemycket för att du var med i min Veckans Blogg! Nu har jag precis utsett vinnaren, och inlägget är publicerat på min blogg ^^

KRAM

2012-09-09 @ 20:49:36
URL: http://bunnys.blogg.se
Isabell

jättebra =)

2012-09-10 @ 07:10:55
Tea ^^

Bra skrivet (Y)

2012-09-10 @ 16:38:53
URL: http://tealeea.bloggo.nu
Saga

Jättebra!!!:)<33

2012-09-10 @ 16:42:56
Josse

Awesome. Saknar din humor hjärtat, haha ;)<3

2012-09-10 @ 19:15:54
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Alexandra

Skriv mer nu! Vi väntar. Du är grymt bra och har talang så lägg det inte bakom dig alls! Har haft en grymt bra dag och sedan fortsätter den med att du lagt ut ett kapitel ;D

2012-09-10 @ 20:15:54
J0Z

Najs blogg :D

2012-09-11 @ 13:59:11
URL: http://bedeliciious.blogg.se
Olivia

Grymt:D

2012-09-11 @ 17:43:04
URL: http://youstolemyheartforever.blogg.se
Maya

Älskar det ! :D
Du är jätteduktig , o jag längtar såå mycket till nästa kapitell ! :)
Kram <3

2012-09-12 @ 16:29:36
-

ASFDGHIJK ..... Snälla fortsätt :'( <33

2013-02-23 @ 12:03:36
Anonym

Snälla fortsätt på din novell

2013-04-05 @ 21:49:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0